неділя, 15 березня 2020 р.

8 клас. Lazarus. Типи даних

         Будь-яка інформація на вікні програми або сайту (напис, текстове поле для введення тексту, таблиця, числа) - мають свій тип даних, та міститься у окремих комірках пам'яті які називаються змінними.
Типи даних:
1. Integer - цілі числа (1; 34; -342)
2. Real - дійсні числа (3.04; -74.4; 50.06)
3. String - рядкова величина ('слово'; 'повідомлення')
4. Boolean - логічний тип (true, false)

для опису змінних використовують оператор опису величин var
наприклад: var a,b:Integer; petro,vika:String;
імена змінних можна задавати буквами або цілими словами англійського алфавіту. var пишеться перед початком програми 



Інколи є необхідність перетворити типи даних із одного в інший, для цього використовують наступні фунції(команди):
1) StrToInt(...) - функція перетворює із текстової величини (String) в величину цілого типу (Integer)
2) IntToStr(...) - функція перетворює із величини цілого типу (Integer) текстову величини (String)
3) StrToFloat(...) - функція перетворює із текстової величини (String) в величину дійсного типу (Real)
4) FloatToStr(...) - функція перетворює із величини дійсного типу (Realтекстову величини (String)


Задача: Обрахувати вираз 
1) x = a-2b
y = 3a+ab
z = x*y


2) Відкриваємо програму і добавляємо об'єкти 
button - 1 шт, - для обробника події OnClick
edit - 2 шт,  - для введення тексту
label - 3 шт, - для виведення текстової інформації



3) Перейменуємо об'єкти форми так щоб було зрозуміло для даної задачі для обєкрів button та lable міняємо значення Caption, для об'єкта Edit властивість Text.





4) Вибираємо Button1 в інспекторі об'єктів, переходимо у вкладку події і клікаємо по OnClick.










Далі описуємо змінні які будуть використовуватися у програмі (a,b,x,y,z), Вкажемо що це цілий тип даних Integer

аналіз: коли запустимо програму вона працювати не буде

але коли ми вводимо інформацію у Edit1 та Edit2 вона зберігається у текстовому форматі (String) перетворюємо її у цілий тип та зберігаємо у змінну


Пишемо обрахунок

Коли запустити програму та ввести дані, вона не буде показувати результату

Для цього потрібно написати ще декілька команд. Присвоємо об'єкру Label3 значення змінної z

Запускаємо програму та провіраємо її роботу




Немає коментарів:

Дописати коментар